Přeskočit na obsah | Přeskočit na navigaci

Vyhledávání

Reklamy versus zdraví III.

Reklamní kampaň ohledně očkování má lidi dovést k tomu, aby dostali strach. Člověk, který má strach, je totiž snadno manipulovatelný.

Reklama coby manipulace

Nejdřív ji však pojmenujme, co je to vlastně manipulace, protože ze zkušenosti znám, že lidé si význam tohoto slova vysvětlují všelijak.

Manipulace je vnucení nesprávné věci jinému člověku tak šikovně, aby tu nesprávnost dotyčný člověk nejen že nerozpoznal a vzal tu nesprávnou věc za svou, ale byl ještě za ni rád.

Většina lidí vůbec nepoznala, že očkování, ať proti chřipce, klíšťové encefalitidě či žloutence, je ve skutečnosti manipulací.

Kolik lidí podlehlo této manipulaci?
Ze své praxe znám, že je to hodně velký počet. A ještě jsou tito lidé rádi, že se mohou očkovat.

Jejich strach je tak velký, že se raději ani nezajímají o vedlejší účinky očkování. Dokonce jsem se setkala s případy, kdy dotyční znali vedlejší účinky očkování, ale strach z dané nemoci byl tak velký, že byli ochotni vědomě riskovat i podstoupení vedlejších účinků, než aby zůstali bez očkování. Tito lidé ve svém strachu z nemoci berou očkování jako ochranný štít a nedokáží si představit, že by nebyli očkováni proti těmto nemocem.

Typická prvotní reakce těchto lidí, když se začneme bavit o tom, že lze být naprosto zdravým i bez očkování, je v různé míře projev agresivity pramenící ze strachu.

Některými z takovýchto reakcí jsou:

  • útok - "co si to dovolujete sahat mi na moje očkování"
  • hrůza v očích - "snad mne nechce připravit o můj ochranný štít proti takto nebezpečným nemocem"
  • (prvotní) naprosto kategorické odmítání zbavit se závislosti - "bez očkování si neumím představit svůj život"
  • pochybnosti - "to přece není možné být zdravým bez očkování"
  • znevažování vedlejších účinků - "no a co, že to má vedlejší účinky, mne se to netýká"
  • vztek - "snad mi nechcete tvrdit, že já ovlivňuji, zda dostanu chřipku, encefalitidu či žloutenku!"

Tyto reakce jsou ukazatelem dobře udělané reklamy. Splnila totiž svůj účel. Měla nepochybně hodně rozsáhlý vliv a skvělý účinek - lidé mají strach.

Žel ani nezasvěcení lidé podílející se na očkování neznají závažná negativní fakta ohledně očkování. A navíc ještě mají pocit, že se podílí na dobré věci.

I to je důkaz dobře provedené manipulace. Vždyť de facto jsou všichni rádi.

Spotřebitelé přijali nesprávnou věc a navíc jsou rádi, že jsou údajně chráněni - byť poškozeni, ale to si neuvědomují.

Prodejci jsou také rádi, že se jim povedlo prodat zboží, které přináší zisk, a to i za cenu skrytého poškozování lidí.

Příkladem této skryté manipulace je úspěšná reklama na Actimel

Tolik lidí se "chytlo" i v tomto případě. Opět si připadají, že bez Actimelu nejsou dostatečně chráněni a nejsou odolní. Vždyť snížená odolnost je silný argument. Navíc si tito lidé myslí, jak jsou zodpovědní, že pro své tělo něco dělají, že mu pomáhají.

Opět dobře zpracovaná reklama. Další závislost člověka na něčem, bez čeho se v pohodě člověk obejde, aniž by ohrozil sám sebe. A všichni zúčastnění jsou zase "rádi"...

To, že díky reklamě na Actimel jsou lidé uvěřivší v údajné účinky Actimelu poškození ve své psychice - že mají strach a jsou závislými - nikoho nezajímá.

Proč taky? Důležité je, že se Actimel prodává a neškodí tělu lidí. O psychiku člověka se nikdo do hloubky nezajímá.

Údajná kontrola negativního vlivu reklam na člověka

Existuje instituce, která hlídá vliv reklam na lidskou psychiku.

Tato instituce hlídá ale pouze to, zda reklama nezastrašuje. Nehlídá, zda a nakolik reklama znejišťuje spotřebitele. Nehlídá ani to, zda reklama činí spotřebitele zranitelnými. Důležité je pouze to, zda tito lidé nejsou viditelně poškozováni otevřeným nátlakem a zastrašováním.

Lidé nemají zastání - nikdo je opravdu do hloubky nechrání před manipulací. A jelikož je nikdo nechrání, proto jsou vystavováni tlakům reklamy, které jsou skryté a těžko odhalitelné.

O negativním vlivu a účinku reklam bych mohla psát ještě dlouho. Vždyť sama jsem pracně vymaňovala mnoho lidí z psychického poškození: z jejich neoprávněného pocitu strachu, zranitelnosti, ohrožení či bezmoci vzniklých z různých reklam.

Ale snad i tyto základní informace vás dovedou k zamyšlení a třeba i k přehodnocení postoje k reklamám...

Autor: Katka Kuňová
Volně přístupný článek

Hodnocení článku: 1,17

Známkování je stejné jako ve škole.

Zaslat článek e-mailem

Zaujal vás tento článek a chcete odeslat vašim známým odkaz na něj? Můžete k tomu využít náš jednoduchý formulář.

Bez práce nejsou ...

 

Komentáře

[2] Mirka Schmidtová
Očkování

Dobrý den, máte prosím ještě někdo zkušenosti s neočkováním dětí? Jak se k tomu prosím staví Avenna? ČR má zákonem dané očkování pro děti a chystá velké sankce pro neočkované děti, potažmo rodiče, dokonce i pro lékaře atd. Jak se k tomu stavíte vy? Máte někdo už starší děti, které nejsou vůbec očkované? Musím říct, že na mě působí informace společnosti a mám strach z důsledků očkování i neočkování. Jak je to ve skutečnosti s nemocemi, proti kterým údajně zákonná očkování působí? Kdyby to bylo možné, moc bych poprosila paní Kačenku nebo paní Haničku o vyjádření, protože dosud mi nikdo nebyl schopný tuto informaci poskytnout. Předem moc děkuji Mirka

Přidáno: 2. 1. 2015 18:00
CO MOŽNÁ NEVÍTE O OČKOVÁNÍ

Dobrý den, jsem převelice vděčná, že jste zde na svých skvělých stránkách také zmínila toto velmi kontroverzní téma. Osobně o této hrůzné mystifikaci davu a vůbec celé společnosti píši aktivně na svých stránkách již více jak 2 roky (sekce imunizace) a zabývám se tímto tématem plně a do hloubky.Doma máme 2letou neočkovanou holčičku a doposavad nebyla ani jede den nemocná (prostě nic), jsem farmaceut aktivně působící v lékárně a vím jak probíhají testovací studie,výzkumy a následná prezentace produktů farm.firmou resp.lobby v dané oblasti.Chtěla jsem požádat, zda bych Váš článek mohla uveřejnit na svých stránkách s odkazem na zdroj avenna.cz?Děkuji za odpověď.Andy

Přidáno: 3. 12. 2011 11:37

Nový komentář

Bez práce nejsou ...

 

Prosíme vás, abyste komentáře psali v souladu s dobrými mravy.
Nevhodné komentáře budou zablokovány.

Internetové adresy začínající http://, https:// a ftp:// budou převedeny na odkazy.

Tučné písmo můžete vložit pomocí [b]text[/b], pro kurzívu použijte [i]text[/i].

Přihlášení

Uživatel: Nepřihlášen

Registrace

PŘÍBĚHY ZE ŽIVOTA S RADAMI OD KAROLÍNY

Karolína je literární postava, které vdechly život Hana Přádová a Katarína Kuňová.

Po vzoru svých autorek se Karolína věnuje psychosomaterapii.

Příběhy vás zavedou do jejího studia, kde poskytuje konzultace svým pacientům
a zazní v nich mnoho zajímavých rad, které vám mohou změnit život k lepšímu.

| Nahoru | Mapa stránek